Ulotki

przez | 28/01/2009

Gdy kończą się wakacje, gdzieś w drugiej połowie sierpnia rozpoczyna się na ulicach polskich miast kampania reklamowa szkół językowych. Zastępy młodych osób, ostanio także starszych tzw. 50+ wystaje w centrach miast w pobliżu najbardziej ruchliwych skrzyżowań ulic, bądź też miejsc o zmasowanym ruchu pieszych i usiłuje wręczyć przechodzącym osobom ulotkę reklamującą pobliską szkołę językową. Na przykład w Częstochowie ma to miejsce w pobliżu remizy strażackiej na ulicy Strażackiej. W treści ulotki mówiąc kolokwialnie bije po oczach często napis angielski Częstochowa . Oczywiście rozdającym, a właściwie właścicielom szkół językowych chodzi, aby potencjalny uczeń od razu spostrzegł, czego dotyczy ulotka, którą otrzymuje od rozdawacza. Na ulotkach rozdawanych w mieście znanym z klasztoru oraz klubu żużlowego możemy także znaleźć inne hasła , które mają zachęcić potencjalnych kursantów do nauki języka obcego. Jak wiemy najpopularniejszym językiem obcym jest język angielski. Dlatego na ulotkach często widnieje slogan : Kursy angielskiego w Częstochowie . Niech nikt się nie zdziwi jeśli otrzyma ulotkę, na której będzie napisane : niemiecki Częstochowa wszak to drugi z najpopularniejszych jezyków obcych jakimi posługują się ludzie w tej części Europy. Tego typu ulotki są przeważnie rozdawane w okolicach szkół podstawowych w peryferyjnych dzielnicach powiatowego miasta Częstochowa. Cała akcja reklamowa trwa najcześciej do końca października. Czasami nieco dłużej w zależności od pogody.