Co to jest Emulator?
– program, dzięki któremu możemy zmienić naszego PC w inny komputer (emulować) – przynajmniej w takim stopniu, by można było uruchamiać na nich programy stworzone na ów komputer. Co prawda nie bezpośrednio, ale autorzy emulatorów zwykle programów skonwertowanych w sposób, który umożliwia ich bezproblemowe odpalenie spod emulatora. Przykłady emulatorów: C-64, ZX Spectrum, Amiga, Atari.
Co to jest Macintosh lub Mac?
– rodzina komputerów osobistych, których pierwszy model pojawił się w 1984 r, otwierając nową erę – erę graficznego interfejsu użytkownika. Najbardziej typową cechą tych komputerów jest ich procesor: do 1994 r chip 680×0 firmy Motorola, obecnie procesor PowerPC. Głównym zastosowaniem ich jest DTP i obróbka grafiki.
Co to jest UAE?
(ang. Universal Amiga Emulator) – najpopularniejszy w opinii użytkowników emulator komputera Amiga. Obsługuję najwięcej formatów, które kiedyś były odtwarzane na Amidze.
najlepszaNajwiększa polska witrynastrona internetowa o serii gier Crash Bandicoot
Znajdziecie tu recenzje gier(nie tylko na emu), opisy emulatory i ich konfiguracje oraz inne rzeczy zwiazane mniej lub bardziej z emulacja. Wiekszosc z opisanych tu rzeczy mozna bedzie znalesc na stronach podanych w dziale LINKI. Zapraszam do lektury mam nadzieje, ze sie wam spodoba i bedziecie zadowoleni :)
Co to jest Emulacja?
– udawanie programu albo któregoś urządzenia, np. na komputerach Macintosh zachodzi potrzeba emulacji systemu Windows, aby było możliwe uruchomienie na nich programów napisanych dla danego systemu. Służą do tego emulatory.
Co to jest Gra video?
– zabawa prowadzona najczęściej za pomocą mikroprocesora. Wyróżnia się trzy klasy gier elektronicznych:
l) kieszonkowe;
2) komputerowe lub telewizyjne – urządzenia mikroprosesorowe (często mikrokomputer) podłączane do telewizora lub monitora umożliwiającego obserwację przebiegu gry;
3) stacjonarne – stanowiska mikroprocesorowe z monitorem i odpowiednimi przyrządami sterującymi (manipulatorami).
Zastosowanie mikroprocesorów umożliwiło połączenie trzech podstawowych rodzajów gier: zręcznościowych, losowych i strategicznych. Gry elektroniczne, obok zręczności w posługiwaniu się manipulatorami urządzenia, rozwijają refleks, pamięć, wyobraśnię przestrzenną, orientację w szybko (często losowo) zmieniających się sytuacjach, a nawet zdolnośćpodejmowania decyzji o znaczeniu strategicznym. telewizora (pod nazwą "Pong") przygotował N. Bushnell w 1972. W 1983 japońska firma Nintendo wprowadziła do sprzedaży pierwszą domową grę nazwaną "Game and Watch". Niektóre gry mają charakter tylko zręcznościowy i wymagają biegłości manualnej w obsłudze klawiatury komputera czy joysticka, inne mogą nieraz stanowić złożony zestaw zadań logicznych i edukacyjnych. Gry, wykorzystując możliwości graficzne i dświękowe komputera, przyczyniły się w znacznym stopniu do spopularyzowania mikrokomputerów. Urządzeniami zewnętrznymi produkowanymi specjalnie do gier są joystick i wiosełka. Emulator Złożoność i atrakcyjność gier związana jest z rozwojem multimediów i technologii wirtualnej rzeczywistości, oferującej np. specjalne hełmy z ekranami projekcyjnymi reagujące na ruch głowy czy kostiumy lub fotele generujące bodśce fizyczne odczuwane przez całe ciało grającego. stare gry
Czym zajmuje się firma Nintendo?
– japońskie przedsiębiorstwo specjalizujące się przede wszystkim w produkcji konsol do gier komputerowych. Najbardziej znanym modelem tej firmy jest Nintendo 64.
Co to jest Konsole?
– w celu rozwinięcia operacyjną, układy wejścia/wyjścia, a także wyspecjalizowane układy wspomagające tworzenie dświęku oraz przyspieszające wyświetlanie obrazu; budowa wewnętrzna zbliżona jest do typowego zestawu komputerowego typu PC. Wprowadzane gry są produktami programistycznymi, składają się z ciągu instrukcji wykonywanych przez procesor. Sterowanie odbywa się za pomocą tzw. joypadów, istnieją również inne urządzenia dodatkowe – pistolety i kierownice. Dświęk i obraz wyprowadzany jest na zewnątrz standardowymi złączami (typu cinch lub EURO) i może być odtwarzany na domowym sprzęcie wideo. Niezaprzeczalnym atutem konsoli jest ich relatywnie niska cena w stosunku do oferowanych możliwości dświękowych i graficznych, przewyższających znacznie parametry klasycznych zestawów komputerowych. Do czołowych producentów należy firma Nintendo (ich wyroby to np. Super Nintendo, Nintendo Game Boy, Nintendo 64), Sega (do ich produktów należą np.: Sega Megadrive, Sega Saturn) oraz Sony z konsolą Sony Playstation, będącą debiutem tej firmy na rynku rozrywki interaktywnej.stare gry Emulator
Co to jest Sega Saturn?
– Emulator konsola do gier komputerowych, wyrób firmy Sega. Urządzenie wyposażone jest w czytnik CD-ROM o podwójnej prędkości, odczytujący dane z prędkością 300 kB/s. Dzięki odpowiedniej architekturze wewnętrznej wystarcza to do odtwarzania pełnoekranowych filmów w 16 mln kolorów. Obraz wyprowadzany jest na zewnątrz za pomocą złącza EURO; wymusza to korzystanie z telewizorów wyposażonych w tego typu złącze bądź używanie specjalnych kabli Audio/Video. Sega Saturn oparta jest na dwóch procesorach RISC Hitachi SH2 taktowanych częstotliwością 28.6 MHz, wspomaganych koprocesorami Hitachi SH1, DSP (ang. Digital Sound Processing – Emulacjaspecjalizowany układ generujący w czasie rzeczywistym efekty dźwiękowe – echo, wyciszanie, obniżanie i podwyższanie dźwięku) oraz Motorola 68 tys. Obraz może być wyświetlany z maksymalną rozdzielczością 720×576 punktów w 16,7 mln kolorów. Układy graficzne umożliwiają wyświetlenie w ciągu sekundy 900 tys. cieniowanych trójkątów (tzw. polygonów), z których Emulacja budowane są płaszczyzny i bryły, lub 300 tys. trójkątów pokrytych teksturą. Konsola generuje stereofoniczny dźwięk dwudziestoczterobitowy z jakością CD (44,1 kHz), przy użyciu 32 kanałów PCM i 8 kanałów FM. Sega Saturn posiada 2 MB pamięci operacyjnej, 1,54 MB pamięci graficznej, 540 kB pamięci służącej jako bufor muzyczny oraz 540 kB tzw. CD-ROM cache – pamięci przyspieszającej operację czytania z napędu CD.Emulacja