Oglądając telewizję zwłaszcza reklamy, chodząc do hipermarketów budowlanych czy podczas jazdy samochodem często mijamy duże bilbordy które aby przyciągnąć wzrok podświetlone są różnokolorowymi neonówkami lub na których widzimy znanego aktora lub piękną aktorkę.
Ich zadaniem jest zachęcić nas do zakupu konkretnego produktu. Firmy produkujące materiały budowlane takie jak np. płyty mdf, płyty hdf, płyty komórkowe osb, płyty wiórowe, płyty pilśniowe czy różnego rodzaju sklejki, prześcigają się w środkach aby ich oferta dotarła do jak największej liczby potencjalnych odbiorców- klientów.
Firmy marketingowe tak zachwalają produkt by zachęcał do kupna. Wykorzystują różne chwyty marketingowe, zastanówmy się czy gdyby płyty wiórowe, płyty hdf, płyty mdf czy sklejka zareklamowała np. Piękna blondynka czy wzrosła by ich sprzedaż, a może lepiej gdyby to aktor doświadczony budowlaniec czterdziestolatek zachęcał do budowy domów z płyty pilśniowe czy płyta OSB. Dzięki któremu z tych dwojga aktorów firma by więcej sprzedała produktów.
Wygląd Pameli na pewno przyciągnie wzrok nie jednego pana tylko czy oby na pewno będzie on patrzył na to, co ona reklamuje czyli czy zwróci uwagę na płyty wiórowe, płyty pilśniowe, płyty hdf, płyty mdf czy sklejki. Z drugiej strony słynny budowlaniec z czterdziestolatka inż Karwowski dzięki swojemu doświadczeniu lepiej zareklamuje płyty pilśniowe czy płyty osb. W tym przypadku na pewno większą uwagę przyciągnie reklamowany produkt niż osoba samego inżyniera ponieważ tutaj będzie zwracana uwaga na reklamowany produkt.
Zatem jest to w jakiś sposób konwersacja z potencjalnym klientem która ma przyciągnąć uwagę, dostarczyć informacji, zachęcić do zakupu płyty mdf, płyty hdf, płyty OSB, płyty wiórowej, płyty pilśniowej czy osb.
Dobrze zrobiona reklama jest zawsze zwycięstwem marketingu nad kieszenią klienta bez względu na użyte środki.