Optymalizacja i udoskonalanie serwisów internetowych to dzisiaj kluczowe zagadnienie w branży sieciowej. Właściwie nie ma firmy, która nie musiała by wykonać szeregu zadań związanych z pozycjonowaniem w wyszukiwarkach. Wiemy doskonale, że sama optymalizacja kodu to nie wszystko by być na czele wyszukiwarek internetowych. Wiąże się to z pewnym nakładem finansowym, co za tym idzie samym wysiłkiem niczego nie wskóramy. Problem jak wspomnieliśmy dotknął większość firm z branży Internetu. Przedsiębiorstwa mające w swojej ofercie tworzenie stron, aplikacje internetowe czy też pełną obsługę klienta mają niemały problem, jednak poradzą sobie z nim na odpowiednim poziomie. Po samej optymalizacji zaczyna się czas Public Relations dla strony. A to w sieci jest niebywale trudne. O ile zadanie to jest ciężkie na co dzień to w sieci tzw. wirtualnej wydaje się niemal niewykonalnym planem. Firmy, które podołają temu zadaniu z pewnością dostaną się na szczyt nie tylko wyszukiwarek internetowych, ale i szczyt osiągnięć finansowych. A to przecież na samym końcu maksymalizacja zysków liczy się najbardziej.