Od początku dziejów człowiek zawsze pragnął się wyróżniać, być uważanym za pięknego i modnego. Tak więc szybko pojawiło się pojecie mody. Wszelkie zmiany zachodzące w modzie w ciągu wieków przebiegały w sposób naturalny i były odzwierciedleniem przemian, jakie następowały wraz z kolejnymi epokami stylistycznymi. Szalone lata 80-te XX wieku to połączenie kiczu i awangardy. Moda tych lat, to gra kontrastów, a kompozycje z tamtych lat niemal krzyczą od różnorodności. Wszystko oparte jest na burzeniu klasycznych form, zabawie tkaninami i kolorystyką. Absolutny hit w tych czasach stanowią błyszczące topy z nadrukami, kolorowe, lakierowane paski, getry na stopy zakładane do lakierowanych szpilek i legginsów, a także jeansowych rurek, kolorowe trampki oraz srebrne adidasy. Dodatkami są: grube paski z lakierowanej skóry, plastikowa i błyszcząca biżuteria (duże bransolety, plastikowe klipsy i kolczyki, świecące spinki do włosów, kolorowe frotki). Cały efekt potęguje bardzo mocny, charakterystyczny makijaż (kolorowe, brokatowe cienie, mocno wytuszowane rzęsy, ciemne odcienie ust), mocno natapirowane włosy oraz niesymetryczne długości włosów. Lata 90 XX wieku to recesja w handlu, niedbałe style, powrót do lat 60. i 70., hip-hopowe style młodzieżowe, najważniejsze dodatki: czapeczka bejsbolowa oraz kaszmirowo-jedwabna chustka. W tym okresie następuje powrót sukienki ze skosu i wysokich obcasów, style ,,kobiece”. Wiek XXI można śmiało nazwać eklektyzmem. Moda jako widowisko, indywidualizm. Dużą popularnością cieszy się markowa odzież używana oraz odzież sportowa. W dużej mierze odzież sportowa wykorzystywana jest przez sportowców, lecz nie tylko dla niektórych odzież sportowa to ubiór codzienny. Zarówno koszulki polo jak i bluzy to bardzo dobra ochrona przed zimnem, a bardziej swobodna niż kurtka. Polary oraz bluzy najczęściej noszą dzieci, często również w polary bądź bluzy zaopatrywani są pracownicy sklepów oraz podobnych firm. Współczesna moda nie jest ani jednolita, ani sztampowa. Nie może być taka, ponieważ tworzą ją projektanci o bogatej fantazji i pomysłowości, a odbiorcami są zazwyczaj klienci o różnych potrzebach i gustach.