Obsługa Informatyczna – zalety i wady

przez | 17/02/2009

Kwestia ceny zewnętrznych w porównaniu z zatrudnianiem pracowników i utrzymaniem własnej komórki organizacyjnej, od początku budzi wiele dyskusji i kontrowersji. Na pewno trudno jednoznacznie rozstrzygnąć tytułowe pytanie, spróbujmy zrobić porównanie cenowo kompetencyjne poszczególnych rozwiązań. Warto jednak sprawdzić ofertę firmy oferującej usługi informatyczne czy też inaczej mówiąc outsourcing it Kolejna kwestia to specjalizacja: ponieważ jedyną działalnością firmy outsourcing outsouricing są świadczone przezeń usługi wymusza to ciągłe kształcenie i doskonalenie w ściśle określonej dziedzinie, dzięki czemu jego wiedza, sprzęt i stosowane techniki będą na zdecydowanie wyższym poziomie niż te same kompetencje obsługi wewnętrznej: po firmie wyspecjalizowanej w odzyskiwaniu danych należy spodziewać się lepszych metod diagnostycznych i lepszych wyników w uzyskiwaniu satysfakcjonujących efektów. To samo danych w dziale wewnętrznym może polegać na pracy metodą prób i błędów ewentualnie zdobywaniu niezbędnej wiedzy a dopiero w następnej kolejności; działaniu.

Outsourcing polega na współpracy toteż dobry usługodawca w zakresie usług to nie tylko zewnętrzny serwis komputerowy (np. Warszawa) to również fachowe doradztwo i wsparcie w wielu aspektach bieżącej działalności.komputer Uruchamiasz komputer, idziesz zrobić kawę, wracasz a tu fatal error albo zupełnie nic na ekranie. Puls gwałtownie przyspiesza, myśli wpadają w paniczny galop co robić!?.To jeszcze nie apogeum horroru ono zacznie się w momencie, w którym zdasz sobie sprawę z tego, że najprawdopodobniej nie odzyskasz odzyskiwanie danych danych. W takiej sytuacji pozostaje jedynie pogotowie komputerowe komputerowe, pomoc fachowca to właściwie jedyny sposób i choćby odrobina gwarancji na skuteczne odzyskiwanie danych danych.

Przede wszystkim po outsourcingu jako wysoko wyspecjalizowanej firmie świadczącej określone usługi szerszemu gronu klientów należy spodziewać się dużo szerszych kompetencji Przemawia za tym specjalizacja i różnorodność zawodowych doświadczeń. To z kolei ma bezpośrednie przełożenie na jakość świadczonych usług. Firma oferują usługi informatyczne) świadcząc usługi wielu klientom boryka się z szeregiem problemów zróżnicowanych pod kątem branżowym, sprzętowym i organizacyjnym to niezastąpiony budulec jego kompetencji. Dzięki doświadczeniu problemy są usuwane o wiele szybciej i sprawniej. Ważne jest też to że obsługa informatyczna przeprowadza działania prewencyjne co pozwala zapobiegać awariom. Każdy z nas wie że taniej jest zapobiec np skasowaniu danych poprzez wykonywanie okresowych backupów niż ponosić ogromne koszty odzyskiwania danych. Jeżeli policzymy koszty utrzymania pracownika etatowego wliczając w to miejsce pracy, służbowy sprzęt, urlopy, zwolnienia lekarskie to okazuje się najtańszym i najbardziej efektywnym rozwiązaniem jest podpisanie umowy z firmą świadczącą obsługę informatyczną

Lepiej zapobiegać niż leczyć, toteż nim będziesz zmuszony wezwać serwis komputerowy i zapłacić za odzyskiwanie danych (np. w wyspecjalizowanej firmie zacznij robić regularne backupy i zadbaj o bezpieczeństwo komputera wspomagając się odpowiednim programem komputerowym.To typowa ostatnia deska ratunku i na dodatek nie daje stuprocentowej gwarancji, dlatego też przede wszystkim należy się odpowiednio zabezpieczyć. Użytkownicy komputerów, do momentu w którym to nie nastąpi, często nie zdają sobie sprawy z tego, czym grozi utrata danych. W kontekście biznesowym straty są oczywiste: bazy klientów, wyniki pracy, portfolia, projekty ich nagłe zniknięcie z komputera oznacza praktycznie niezdolność do dalszego funkcjonowania zawodowego. W kontekście prywatnym ewentualne straty są często nieuświadamiane a ich ogrom spostrzegany dopiero w chwili, gdy stwierdzamy że nie możemy sięgnąć do ulubionego zdjęcia, filmu, listu czy nawiązać kontaktu mailowego z kimś, na kim nam zależy.