Produkcja NISSANA w Europie rozpoczęła się w 1989 roku, w mieście Pamplona w Hiszpanii. Dzisiaj Hiszpania zapewnia produkcję ponad 80% wózków przeznaczonych na rynek europejski. Pozwolimy sobie przytoczyć kilka bliższych informacji na temat wyników osiąganych na rynkach świata i Polski.
– w Europie wózki NISSAN obecne są na rynku od 1968 roku,
– wózki widłowe NISSAN przeznaczone do sprzedaży w Europie są produkowane w czterech fabrykach na całym świecie: Murayama (Japonia), Pamplona (Hiszpania), Marengo (USA) oraz Almere (Holandia),
– fabryka w Pamplonie wyprodukowała już od 1989 roku ponad 50 000 wózków widłowych,
– roczna sprzedaż i wynajem wózków NISSAN w Europie przekracza 8 000 sztuk,
– produkcja wózków serii D01 i D02 wynosi ok. 6 000 sztuk rocznie,
– w sprzedaży wózków serii D01 i D02 NISSAN zajmuje 3 miejsce na świecie (12% udziału w rynku),
– na rynku polskim NISSAN jest oficjalnie obecny od 1998 roku,
Ogłoszenia sprzedam kupie wózek widlowy
Na szczególną uwagę zasługuje wprowadzona w 2000 roku seria wózków D01 i D02 o udźwigu 1,5 do 3,0 t. Wózki te charakteryzują się doskonałymi parametrami oraz bogatym wyposażeniem standardowym, które obejmuje m.in.:
– jednodźwigniowy rozdzielacz sterujący funkcjami pochylenia i podnoszenia masztu,
– standardowo montowany katalizator spalin w wózkach benzynowych i gazowych,
– superelastyczna kabina (niespotykana w innych wózkach) z niskim poziomem hałasu, poziomem drgań i dodatkowym układem absorpcji wstrząsów,
– unikalny mechanizm otwierający pokrywę silnika zapewniający doskonały dostęp do silnika,
– elektroniczny układ sterowania składem mieszanki paliwowo-powietrznej z układem sprzężenia zwrotnego jakości gazów spalinowych,
– nowy typ aluminiowej chłodnicy wozka widłowego o zwiększonej zdolności odprowadzania ciepła,
– pełne oświetlenie robocze / światła przednie, tylne oraz kierunkowskazy / oraz lusterka wsteczne,
– hydrauliczne wspomaganie kierownicy z regulowaną kolumną kierownicy (regulacja z pamięcią),
– regulowany ergonomiczny fotel operatora z pasami bezpieczeństwa, i oparciem na biodra,
– automatyczne urządzenie rozruchowe w silnikach benzynowych Nissan H20 i H25
– nowy wentylator w kształcie litery F o zwiększonej wydajności i obniżonym poziomie hałasu,
– zabezpieczenie przed uruchomieniem silnika z włączonym biegiem,
– sygnał ostrzegawczy biegu wstecznego,
– sygnał wymuszający włączenie hamulca postojowego przy parkowaniu wózka,
– wspomaganie hamulców.
Nissan Forklift jest czołowym producentem wózków na świecie, posiadamy fabryki w Japonii, USA, Holandii i Hiszpanii, obroty Nissan Forklift wynoszą blisko 800 milionów Euro, rocznie sprzedajemy ok. 40 tys. wózków widłowych z czego jedną czwartą w Europie.
- sierpień 1957 – pierwszy wózek widłowy zjeżdża z taśmy produkcyjnej w zakładzie Totsuka.
- 1963 rozpoczęcie eksportu wózków Nissana do USA.
- 1967 rozpoczęcie sprzedaży wózków Nissana w Europie.
- 1985 stworzenie europejskiego centrum dystrybucji części.
- 1989 uruchomienie produkcji wózków Nissana w Pamplona w Hiszpanii.
- 1994 powołanie Nissan Forklift Espania SA.
- 1994 powołanie Nissan Forklift Europe BV.
- 1996 fabryka w Pamplona otrzymuje certyfikat jakości ISO 9002.
- 1998 rozpoczęcie sprzedaży wózków Nissan przez wydzielony dział Nissan Poland
- 1999 rozbudowa fabryki w Pamplona otrzymanie certyfikatu ISO 14001.
- 2000 rozpoczęcie produkcji wózków serii D0 zaprojektowanych na rynek europejski i zwiększenie europejskiej produkcji wózków Nissan do 8 tys. sztuk rocznie.
- 2001 z fabryki w Pamplona wyjeżdża 50 tysięczny wózek widłowy.
- 2002 oddzielenie się działu wózków od Nissan Poland i rozpoczęcie działalności jako Marubeni Construction Machinery Poland.
- 2007 w grudniu następuje zmiana nazwy firmy na Marubeni Machinery Distribution Poland.
Zaufanie do Nissana wynika z blisko 50 letniego doświadczenia w produkcji wózków oraz stałego dążenia do podnoszenia jakości. Nie od dziś Nissan jest producentem wyznaczającym nowe standardy. Nissan jako pierwszy wprowadził do standardowego wyposażenia 3-drożne katalizatory spalin z sondą Lambda, a wózki z napędem diesla już w 2000 roku spełniały obowiązujące od 2004 roku surowe europejskie normy czystości spalin Stage II.
Nissan jest także pierwszym producentem oferującym w swojej klasie w standardzie gazowe wózki widłowe z wykorzystaniem własnych silników i elektronicznego wtrysku paliwa. Cechą Nissana jest również troska o ergonomię i komfortowe warunki pracy operatora. Nasze wózki są ciche i są zaopatrzone z opatentowany system amortyzacji kabiny z w pełni regulowanym ergonomicznym fotelem.
W roku 2008 została wprowadzona na rynek nowa seria wózków DX 1D1 i DX 1D2 z silnikami zasilanymi gazem LPG wyposażonymi w elektroniczny wtrysk paliwa oraz nowym modelem silnika Diesla gdzie elektronicznie sterowana jest temperatura świec żarowych.
Nissan to mocny wózek do ciężkiej pracy, a niskie koszty eksploatacji i atrakcyjne ceny powodują, że nasze wózki są cenione jako używane i mają najniższą w branży utratę wartości.