Księg@rnie kontra księgarnie.

przez | 06/04/2009

E-commerce to jeden z działów w sieci, który podnosi jej atrakcyjność. Wiele młodych osób korzysta już z handlu internetowego i uważa to za duże ułatwienie w pracy jak i na co dzień. Za pośrednictwem sieci ludzie komunikują się, dokonują przelewów bankowych lub zakupów. Dużą popularność wśród nich zyskały e-sklepy, serwisy społecznościowe i aukcyjne, chaty i inne komunikatory. W internecie powstają coraz częściej sklepy, serwisy handlowe i księgarnie internetowe. Są one sporym ułatwieniem i atrakcją dla konsumenta z racji niższych cen oraz możliwości zakupu towarów niedostępnych na półkach. Oferty e-księgarni są bardzo bogate, o czym świadczyć może podział ich struktury na działy tematyczne, np. książki (albumy, encyklopedie, przewodniki, poradniki, leksykony), podręczniki (językowe, dla szkół podstawowych, liceów i szkół wyższych), książki audio (dla dzieci, historyczne), literatura obcojęzyczna (architektura, design, ekonomia). Jak widać oferta e-księgarni jest bardzo bogata i przy tym zhierarchizowana, co znacznie ułatwia znalezienie szukanego tytułu bądź autora. Jest to swoista konkurencja dla tradycyjnych księgarni, w których często bark wielu pozycji, szczególnie tych starszych. Księgarnia wysyłkowa, e-księgarnia są nieocenioną pomocą dla osób, które z czytelnictwem niewiele maja wspólnego, gdyż łatwo znajdą to, co ich interesuje oraz przeczytają opinie innych użytkowników na temat szukanej książki.