Jak już wspominałem, kamieniarstwo, usługi takie jak obróbka granitu i bazaltu mimo, że są zawodami bardzo starymi, to wciąż są bardzo popularne. Jest to związane z tym, że w budownictwie nadal bardzo ceniony jest kamień naturalny. Sprzedaż tego surowca, jak już pisałem, jest bardzo dochodowym interesem. Jakiś czas temu moja agencja reklamowa dostała poważne zlecenie. Mieliśmy zorganizować akcję reklamową nowej, wielkiej firmy, której głównym zajęciem była obróbka granitu. Wydobywała ona również kamień naturalny. Sprzedaż kruszywa także należała do zadań tego przedsiębiorstwa. Mając w świadomości to, jak wiele jest już firm zajmujących się podobnymi pracami, wiedzieliśmy jak dużo pracy nas czeka. Pierwszym punktem naszego planu, było stworzenie strony internetowej, zbudowanej w taki sposób, że po wpisaniu w wyszukiwarce frazy ‘kamieniarstwo usługi’, ‘kamień naturalny sprzedaż’ lub ‘obróbka granitu’ miała wyskakiwać od razu jako pierwszy rekord. Plan był dobry, jednak nie do końca wiedzieliśmy jak przedstawić wiadomości w sposób atrakcyjny. Strona musiała przyciągać klientów, a zatem musiała być miła dla oka. Oprócz tego powinna zawierać ładnie ubrane w słowa wiadomości opisujące np. kamieniarstwo. Usługi tej firmy przedstawiliśmy w bardzo przystępnej formie, tak aby żadnego internauty nie przestraszyć. Jednocześnie na kolejnych podstronach zawarliśmy bardzo szczegółowe informacje dotyczące działalności firmy, która wydobywała kamień naturalny. Sprzedaż w sklepie internetowym nie wchodziła w grę. Nie były to artykuły, które można by wysłać pocztą. Na stronie zamieściliśmy zatem jedynie dane kontaktowe do siedziby firmy. Następnie zaprojektowaliśmy atrakcyjny baner, który zamieściliśmy na wielu forach budowlanych i stronach o tematyce budowlanej. Kosztowało to dość dużo, jednak było absolutnie konieczne. Co najważniejsze nasze działania przyniosły wymierne efekty. Firma z rozpędem weszła na rynek i na dzień dobry zyskała wielu klientów. Duża w tym była zasługa naszej reklamy. Sama firma prosperowała jednak bardzo dobrze i również to miało bardzo duże znaczenie. Sukces wywołany dobrą reklamą może być jedynie krótkotrwały. Na długotrwały sukces trzeba zapracować.