„Jak nas widzą – tak nas piszą!” – brzmi jedno z polskich powiedzeń. Doskonale odzwierciedla ono problem Identyfikacji Wizualnej (ang. Corporate Identity – IC). Każda, nawet mała firma winna zainteresować się tym aspektem, chodzi bowiem o pozytywne kojarzenie firmy przez obecnych i przyszłych klientów. Identyfikacja wizualna polega na zaprojektowaniu logo, papieru firmowego, wizytówek i pieczęci. Elementy tw, w IC mają zasadniczy cel – dobrze się kojarzyć, a przede wszystkim – kojarzyć się z konkretną firmą. Aha, jeszcze jedno – muszą być łatwe do zapamiętania. Istnieją konkretne zasady przy projektowaniu IC. Należy dobrać odpowiedni kolor (np – Bank Zachodni WBK – kolor zielony, PKO – niebieski), jednolity krój czcionki, układ elementów. Podobny styl będa miały papier firmowy i wizytówki. Wielkie korporacje projektują podobne budynki i identycznie wyposażone biura w każdej filli na całym świecie.
Projektowaniem Identyfikacji Wizualnej zajmują się profesjonalne pracownie graficzne, przykładem może być młode ale dynamiczne i nowoczesne studio graficzne Ludio – identyfikacja wizualna.