Skateboarding narodził się w latach siedemdziesiątych w USA i miał swoje korzenie w surfingu – początkowo nazwano ten sport „chodnikowym surfingiem”. Skateboarding był uprawiany przez surferów, gdy nie było dobrej pogody do surfingu. Za najbardziej zasłużonych dla początkowego rozwoju skateboardingu uważa się grupę Z-Boys z Venice Beach, Kalifornia, która w latach siedemdziesiątych zrewolucjonizowała ten sport wprowadzając technikę jazdy o o nazwie „surf style” (styl surfingowy). Dominujący uprzednio styl jazdy miał więcej wspólnego z gimnastyką, niż surfingiem czy współczesnym skateboardingiem. Skateboarding nie byłby możliwy bez szeregu inowacji , takich jak zastąpienie kółek glinianych poliuretanowymi lub wprowadzenie nowoczesnych desek i trucków. Zmieniała się deskorolka. Pierwsi skaterzy, tacy jak Z-Boys, ćwiczyli w pustych basenach dzięki suszy panującej w Kalifornii w latach siedemdziesiątych. Z czasem warunki jazdy w basenie zaczęto imitować budując tzw. rampy. Do najpopularniejszych kształtów należą quarter-pipe’y (ćwierć rury), na które wjeżdża się do samego końca, oraz mające kształt litery U halfpipe’y. Pomimo, że w skateparkach są już ekstremalnie złożone tereny, halfpipe nadal jest rdzeniem zaawansowanej deskorolki. Kurorty w górach mają własne halfpipe’y dla snowboarderów, podczas gdy skaterzy dzielą je z rolkarzami i rowerzystami BMX-ów. Świetnie radzący sobie z deską sportowcy szybko stali się sławni dzięki sponsorom. Niektórzy znani skaterzy to: Tony Hawk (który swoim nazwiskiem firmuje serię gier komputerowych Tony Hawk’s Pro Skater), Bob Burnquist, Eric Koston, Danny Way, Rodney Mullen, Steve Caballero i Josh Kalis (który występował w wielu reklamach telewizyjnych promujących buty firmy DC Shoes). Hawk występował także na galach z nagrodami telewizji MTV. Wszystko to zaczęło się od obiektu nie przystosowanego do grindów, flipów lub do trików robionych przez dzisiejszych skaterów. Skacząc z wielkich schodów i jadąc po długich poręczach tylko podwyższa poprzeczkę w światowym skateboardingu. Dzisiejsi skaterzy różnią się nie tylko 10-letnim doświadczeniem i umiejętnościami, ale także stylem, który często jest aspektem decydującym o zdobyciu sponsora.