Fotografia ślubna w Krakowie – Efekty specjalne w filmie i Tv

przez | 17/03/2009

Poza powodami natury bezpieczeństwa ekipy i wykonawców, efekty tworzy się, gdy konwencja filmu zakłada że ekipa nie będzie wychodzić z dekoracji (jak w „Czarnoksiężniku z krainy Oz” z 1939 roku – wszystkie fotografia ślubna[ plenery, włącznie z trąbą powietrzną zrealizowano w studio), gdy rozmiar zdjęć ani budżet filmu nie pozwala na odległe podróże (np.„Casablanca” z Bogartem – 100% zdjęć w USA w dekoracjach) ani na wynajem autentycznych statków i samolotów (np.„Tora! Tora! Tora!” – miniaturowa armia). Wariantów przyczyn natury ekonomicznej może być wiele – od braku środków na budowę dekoracji, angażowanie tysięcy statystów, itp. po brak fizycznej możliwości pozyskania niecodziennych rekwizytów (np. jeżdżących czołgów określonego typu, dzikich zwierząt, setek agresywnych ptaków – jak w filmie „Ptaki” Hitchcocka), scenografii nadnaturalnych rozmiarów gdzie człowiek jest karzełkiem (jak w filmach o Guliwerze, czy naszym „Kingsajzie” Machulskiego, itp.) lub odwrotnie – gdy bohater jest monstrualnych rozmiarów („Godzille”,”King Kong”,”Hulk”). Użycie komputera pozwala obecnie na wiele niesamowitych kombinacji z obrazem – włącznie ze stworzeniem nieistniejącego w rzeczywistości człowieka („Final fantasy”) a nawet odtworzeniem ciała konkretnego aktora, nawet gdy – na nieszczęście swoje i ekipy – umrze w trakcie zdjęć, tak aby film można było skończyć („Kruk”- cyfrowy syn Bruce’a Lee, ”Gladiator”- częściowo cyfrowy Oliver Reed w ostatniej swojej scenie). tipsy kraków Także względy dydaktyczne mogą leżeć u podłoża trików filmowych, co dotyczy filmów oświatowych, gdzie instruktaż polega m.in.na przekształceniu obrazu, jego nienaturalne zwolnienie lub przyspieszenie, albo uzupełnienie o animację, teksty, i inne kombinacje optyczno-graficzne.