Narzędzi stosowanych w marketingu i reklamie prawie już nie sposób wymienić. De facto wszystko na czym można umieścić nawet najmniejsze logo firmy bądź mikroskopijne hasło reklamowe jest już dla marketingowców opcją do wykorzystania i przestrzenią do zapełnienia. I nie zmienia tego nawet fakt iż jesteśmy coraz bardziej odporni na przekazy reklamowe.
Jedną z dość popularnych i w niektórych branżach wielce cenionych form reklamy wizualnej są flagi i maszty reklamowe. Stosowane są najczęściej przy okazji targów, prezentacji oraz określania przestrzeni handlowej. Flaga reklamowa jako narzędzie marketingowe jest wygodna w zastosowaniu i przede wszystkim umożliwia reklamę wielkiego formatu za znacznie mniejsze -niż banner – pieniądze. W zależności od potrzeb, miejsca oraz oczekiwanej widoczności flagi, można manipulować jej wymiarami i wysokością. Najbardziej trwałe maszty z włókna szklanego pozwalają na umieszczenie reklamy zewnętrznej nawet na wysokości kilku metrów. Takie reklamy najczęściej wykorzystuje się jednak jedynie do oznaczania terytorium firmy – w przypadkach standardowych reklam stosuje się niższe maszty teleskopowe. Flagi mogą być też wykorzystane w przestrzeni wewnętrznej – w galeriach handlowych lub w formie mini flag w sklepach i biurach.