Każde auto lub motocykl żeby miał możliwość jeżdżenia, musi posiadać zainstalowane koła. Koło do samochodu złożone jest z aluminiowej lub stalowej felgi, na której założona jest gumowa opona. W dawnych czasach, kilkanaście lat temu, stosowano dętki i opony. Powietrze było utrzymywane w gumowej dętce, a zewnętrzną powłokę stanowiła gruba i twarda opona. Następnie zdobyły popularność stosowane do dziś opony bezdętkowe, w których powietrze jest trzymane wewnątrz dzięki dokładnie dociśniętemu do części felgi kołnierzowi opony. Najpopularniejszym obecnie sposobem montażu opon są felgi stalowe. Są one tanie, łatwe w wykonaniu i dużo wytrzymujące. Stosuje się je w każdym z rodzajów samochodów i są często montowane w nowych samochodach. Oprócz niewątpliwych pozytywnych cech mają jedną zasadniczą niedogodność. Nie są zbyt ładne. Kierowcom, którym zależy na bardziej eleganckim wyglądzie swojego samochodu, zaprojektowano bardzo szeroki wybór przeróżnych kołpaków. Kołpaki są nakładane lub dokręcane na stalową, a ich wygląd naśladuje alufelgi. Wprawny wzrok i tak rozpozna, iż nie są to prawdziwe felgi aluminiowe, ale na pierwszy rzut oka dobrze się prezentują. O ile w zwykłych pojazdach nie ma to takiego znaczenia, o tyle w wielu wozach sportowych głupio jest wyjechać na stalowych kołach. Tu nie ma kompromisów, i oczywistym wyjściem jest zastosowanie właściwych alufelg. Felgi aluminiowe są zrobione ze stopów aluminium i innych lekkich metali. Główną ich właściwością jest bardzo ładny wygląd, dobrze dobrane podkreślają charakter wozu i mogą sprawić, że pojazd wyróżnia się wśród innych. Najnowsze felgi aluminiowe są wykonane z bardzo wytrzymałych materiałów. Projektowane są za pomocą komputera, obrabiane w zautomatyzowanych procesach technologicznych, dzięki czemu nie należy bać się ich używania. Niestety wadą alufelg są spore koszty zakupu, sporo większe od felg ze stali. Ale wielu kierowców bez wahania decyduje się na ich zakup, pragnąc, żeby ich bolid dobrze się prezentował. Popularne w ostatnim czasie stało się używanie felg stalowych z zimówkami oraz felg aluminiowych, na których są zamontowane letnie opony.