Sytuacja na rynku, a także przepisy prawne nieustannie się zmieniają o czym dotkliwie przekonują się właściciele wszystkich firm bez względu na ich wielkość i profil prowadzonej działalności. Podążanie za tymi zmianami tylko pozornie wydaje się proste. W praktyce oznacza konieczność czuwania nad kolejnymi obszarami i szybkiej reakcji. Zwłaszcza niewielkie firmy nie są jednak w stanie wiedzieć o wszystkim i działać na wszystkich obszarach stąd coraz większym uznaniem cieszą się instytucje prowadzące szkolenia dla firm oraz oferujące swoim klientom doradztwo unijne i doradztwo marketingowe. Współpraca z takimi podmiotami okazuje się ze wszech miar korzystna dla konkretnego przedsiębiorstwa. Szkolenia dla firm umożliwiają bycie na bieżąco ze zmieniającą się sytuacją gospodarczą, pozwalają również na zakończone sukcesem wdrażanie nowych technologii oraz praktykowanie nowych technik sprzedaży. Korzyści, jakie niesie za sobą doradztwo marketingowe oraz doradztwo unijne mogą być zresztą jeszcze większe, Współpraca z rzeczywiście solidnymi podmiotami przyczynia się nie tylko do wzrostu pozycji rynkowej firmy oraz pozyskiwania przez nią nowych partnerów handlowych i klientów (zachęconych na przykład oryginalną kampanią reklamową), ale także do uzyskania znacznych środków finansowych z funduszy unijnych. Doradztwo unijne można zresztą rozpatrywać w co najmniej dwóch aspektach. Przyczynia się ono oczywiście do wzrostu możliwości finansowych firmy, ponieważ Bruksela corocznie przeznacza znaczne środki na wspieranie rozwoju przedsiębiorstw powstających w nowych unijnych państwach członkowskich. Z drugiej strony firma prowadząca doradztwo unijne potrafi udzielić informacji związanych z wymogami panującymi na rynkach Unii Europejskiej, a wiadomości o takim charakterze okazują się bezcenne, gdy dana firma zamierza rozpocząć ekspansję i zaznaczyć swoją obecność na rynkach innych niż polski.. Profesjonalne szkolenia dla firm, a także doradztwo marketingowe i unijne stanowi więc znakomite rozwiązanie pomagające każdemu przedsiębiorstwu w odpowiedzialnym kształtowaniu swojej pozycji na wolnym i konkurencyjnym rynku. Korzystanie z możliwości, jakie stwarzają firmy świadczące usługi doradcze sprawia też, że firma korzystająca z nich popełnia mniej błędów i jest bardziej wiarygodnym partnerem.