Bardzo dobry podpis elektroniczny to taki, który m.in. jest sporządzany za pomocą kontroli osoby upoważnionej składającej podpis elektroniczny oraz bezpiecznych urządzeń służących do składania podpis elektroniczny Rzeszów i danych służących do składania podpisu elektroniczne. Możliwość załatwiania spraw w urzędzie za pośrednictwem komputera to dobre rozwiązanie dla księgowych i urzędów.
W dobie rozwoju internetu co raz częściej duża ilość spraw w urzędach załatwimy za pośrednictwem komputera np. pocztą elektroniczną wysyłam rozliczenia do ZUS czy zeznania podatkowe do urzędów skarbowych. Jednak każdy taki dokument wysłany do urzędu lub innej instytucji musi być podpisany tzw. podpisem elektronicznym osoby wysyłającej dokumenty.
osoba która po raz pierwszy spotyka się z terminem podpis elektroniczny nie bardzo zna się, co on oznacza. Ogólnie podpis elektroniczny w połączeniu z innymi danymi wysłanymi do np. ZUS-u jest identyfikacją osoby składającej podpis elektroniczny, która przesyła dokumenty.
Posługiwanie się podpisem elektronicznym w celu załatwiania pilnych spraw urzędowych możliwe jest dzięki doskonałemu pomysłowi polskich posłów, dzięki ustawie z 2001 roku dającą taką możliwość. Ustawa ta dokładnie mówi, że dokument opatrzony e-podpisem może być tak samo ważny jak dokument z własnoręcznym podpisem. Oczywiście, aby podpis elektroniczny był uznany za równoważny z podpisem własnoręcznym, jeśli spełnia warunki, że jest to podpis elektroniczny całkowicie bezpieczny.