Agencja Interaktywna? Co to takiego?

przez | 29/01/2009

Jak podaje Wikipedia, Agencje Interaktywne to firmy zajmujące się strategiami związanymi z budową i kreacją wizerunku firm oraz przedsiębiorstw w Internecie.

Zadania, jakimi zajmują się Agencje Interaktywne to przede wszystkim tworzenie strategii marketingowych wzmacniającą markę poprzez przekaz zawarty w różnych kanałach komunikacji marketingowej.

Dzięki działaniom, związanym z poznaniem potrzeb i oczekiwań zarówno potrzeb firmy oraz potencjalnych i obecnych użytkowników serwisu internetowego lub strony WWW, Agencja tworzy sposoby na poprawę komunikacji miedzy nimi, wdrażając strategie internetowe i kampanie wizerunkowe, zarówno dla małych, średnich oraz dużych firm i przedsiębiorstw.

Agencja Interaktywna krok po korku planuje proces pozyskiwania potencjalnego klienta serwisu www, badając jego potrzeby i oczekiwania w trakcie wizyty na stronie by skłonić go do ponownej wizyty strony i zakupu produktu lub usługi.

Ponieważ w ciągu ostatnich kilku lat Internet stał się jednym z podstawowych kanałów kreowania wizerunku i świadomości marki, więc firmy chcą za jego pośrednictwem pozyskać klientów, których nie mogą  zachęcić poprzez  tradycyjne działania marketingowe. Jednym z błędnych założeń owych firm, jest traktowanie Internetu tylko jako medium, w którym nie trzeba więcej niż istnieć, do czego, jak uważają, wystarczy im ładna strona WWW.

Stworzenie efektywnej strony WWW, będącej skutecznym źródłem komunikacji z użytkownikami to proces, polegający na obustronnej komunikacji z klientem oraz użytkownikami, do których strona bądź serwis są skierowane.  Dobrze zaprojektowane, skuteczne strony www stanowią rodzaj reklamy o niezwykle szerokim zasięgu, będącej nie tylko wizytówką firmy, ale przede wszystkim efektywnym narzędziem wspomagającym sprzedaż online.

Budowanie wizerunku w Internecie nie oznacza tylko posiadania ładnej strony internetowej czy robiącej wrażenie grafiki. Kreowanie wizerunku w Internecie ma na celu przede wszystkim wypracowanie odpowiedniego poziomu komunikacji z klientem, tak by jak najlepiej poznać jego potrzeby oraz poglądy. Budowa wizerunku w Internecie jest skutecznym komunikowaniem najważniejszych czynników sukcesu firmy związanych ze strukturą organizacyjną, ofertą oraz wartościami firmy.

Poprzez analizę oczekiwań użytkowników oraz ich profili osobowych, wiemy jak eksponować produkty i usługi w celu zaspokojenia potrzeb ich nabywców, a kreowanie wizerunku w Internecie jest skutecznym sposobem do dotarcia z przekazem do nich.

Wypromowanie produktu, usług, albo firmy na rynku, to dopiero pierwszy krok na drodze do sukcesu. Kampanie wizerunkowe w Internecie są skutecznym sposobem na przetrwanie w świadomości odbiorcy na wiele lat. Polegają one na długofalowych działaniach mających na celu umacnianie wizerunku marki, firmy lub produktu na rynku poprzez odwoływanie się do upodobań, uczuć, wykształcenia, zainteresowań i przekonań odbiorcy.

Stymulowanie zainteresowania użytkowników, poprzez odpowiednie strategie w Internecie, jak  buzz marketing czy marketing partyzancki on line, zapewniając efektywne dotarcie do wskazanych grup docelowych za pomocą działań, które na długo pozostają w pamięci odbiorców oraz  tworzenie kanałów komunikacji, wobec których użytkownik nie pozostaje obojętny i które pozytywnie wzmacniają świadomość marki to zadania Agencji Interaktywnej.

Z powodu rozwoju sieci Web 2.0. każdy użytkownik Internetu może poprzez nie tylko różne kanały kształtować i poznawać wizerunek marki, ale  także możliwość sprawdzenia wrażeń innych użytkowników na forum, przeczytania opinii pracowników na firmowym blogu oraz wyrażenia własnych poglądów. Dotarcie do użytkowników i kształtowanie ich świadomości jest głównym priorytetem efektywnej kampanii wizerunkowej.

Aby uskutecznić nasze działania, przed prowadzeniem kampanii przeprowadzamy gruntowną analizę serwisu, tzw. audyt użyteczności – badanie dostępności serwisu, która bada jakość użytkową serwisu, wskazuje błędy i możliwe rozwiązania.

Elementami audytu serwisu, jest poprawa usability serwisu, czyli  łatwość, wygoda oraz bezproblemowość używania danego produktu, aplikacji a także serwisu WWW a także badania użyteczności – w celu zidentyfikowania potencjalnych problemów związanych z funkcjonalnością i użytecznością stron internetowych
Jedną z metod wzmocnienia wizerunku w Internecie są kampanie online, oferujące reklamodawcom szybki zysk, z możliwością testowania nowych rynków, promowania specjalnych ofert i tworzenia świadomości marki za pomocą kliknięcia przycisku.

Kampanie Google Adwords są skutecznym sposobem na pozyskanie nowych klientów relatywnie niskim kosztem. Obsługa kampanii Google Adwords wymaga zaangażowania oraz wiedzy, którą zdobywa się poprzez doświadczenie. Jako doświadczeni specjaliści, mający na koncie dziesiątki kampanii reklamowych Google, mamy wiedzę, która pozwala nam na efektywne zarządzenie kampanią w Google.

Jesteśmy Konsulatantem Google i posiadamy Certyfikat Google Adwords Qualified Professional, potwierdzający nasz status jako  specjalistów od marketingu zajmujących się prowadzeniem kampanii promocyjnej poprzez system Google Adwords.

Trendmaker jest oficjalnym konsultantem i partnerem w Polsce konsorcjum rozwijającego system CMS Typo3

Typo3 to międzynarodowa organizacja rozwijająca system zarządzania treścią serwisów internetowych Typo3 CMS. Typo3 jest elastyczną i nowoczesną platformą do zarządzania serwisami internetowymi, jest oparta na licencji open-source, bez kosztów licencyjnych. Klient ponosi jedynie koszty instalacji, parametryzacji i wdrożenia systemu.

Wdrożyliśmy dotychczas ponad 25 projektów internetowych opartych o platformę Typo3. Były to zarówno serwisy informacyjne, jak i rozbudowane platformy sprzedażowe o ilości odwiedzin ponad 150,000 wizyt w skali miesiąca.

Oferujemy kompleksowe usługi związane z wdrażaniem typo3, instalacją typo3 obraz obsługą typo3 a także konsultacje typo3.   Zajmujemy się także szeroko pojętym outsourcinginem informatycznym (outsourcing IT).